3Dm formuleert cijfermatig onderbouwde antwoorden. Op de veelgestelde vragen die we dagelijks te horen krijgen:

Marketing:

  • wat zijn de ingrediënten van een evenwichtige marketingstrategie
  • wie is onze kerndoelgroep en waarom
  • hoe meten we het rendement van onze marketing-inspanningen
  • hoe verbeteren we onze return on marketing investment
  • wat is sales driven marketing automation en hoe begin je daaraan
  • hoe implementeren we -of verbeteren we- het gebruik van:
    • CRM
    • e-mail tools
    • campaign management tools
    • web-analytics
    • social media monitoring
    • content strategy in de verschillende stadia van de customer journey
    • automated upsell- en cross-sell campaigns

 

Sales:

  • wat doen onze verkopers eigenlijk, leggen ze wel genoeg klantenbezoeken af
  • klopt het dat we ons omzetplafond bereikt hebben en hoe bereken je dat
  • kunnen we écht niet meer groeien zonder uitbreiding van het verkoopteam
  • hoe bouw ik een verkoopstrategie die werkt
  • hoe breng ik meer structuur in m’n verkooporganisatie
  • hoe krijgen we onze nieuwe salesmanager zo snel mogelijk operationeel
  • heeft mijn winkel nog toekomst gezien de enorme concurrentie van grote ketens
  • hoe ontwikkel ik nieuwe verkoopkanalen en wat kan e-commerce voor mij betekenen
  • klopt het dat we alleen nog maar kunnen verkopen als we de laagste prijzen bieden
  • hoe kunnen we het potentieel bij onze bestaande klanten beter benutten
  • motiveer je een salesteam alleen met (meer) commissie
  • Is onze organisatie niet te klein om CRM te introduceren

 

Finance:

  • wat zijn de KPI’s om het aantal dagen klantenkrediet terug te dingen
  • wat is de impact van laattijdige of wanbetalers op onze cashflow en marge
  • hoe verbeteren we de procedures voor invordering van onze openstaande facturen
  • kunnen we alleen nog zakendoen als we goedkoper zijn dan de concurrent
  • moeten we onze verkopers betrekken bij de invordering van openstaande facturen
  • durft het salesteam onze betalingscondities wel voldoende in de verf zetten

 

 

Customer interaction:

  • simpel: wie telefoon opneemt, lost de klacht op. Waarom zouden we dat veranderen
  • haken klanten sneller af nadat ze een klacht geformuleerd hebben, of net niet
  • hoe brengen we structuur in onze klachtenbehandeling
  • hoe overtuigen we onze organisatie van het belang van klantinteractie
  • kunnen we adhv klantinteractie de werkdruk op onze organisatie verminderen
  • wat kan klantinteractie bijbrengen aan de andere afdelingen binnen onze organisatie
  • hoe buigen we klachten om in tevreden klanten en meerverkoop
  • hoe beginnen we aan pro-actieve dialoog met klanten en prospecten
  • kan je meten wat het effect is van klantinteractie op de customer life cycle

 

 

Organisatieprocessen:

  • hoe vermijden we dat elke afdeling een eilandje vormt binnen onze organisatie
  • hoe vergroten we de synergie tussen marketing en sales
  • Kunnen we de expertise van de financiële afdeling
  • een klantgeorienteerde organisatie worden, hoe doe je dat
  • het personeelsverloop op onze klantendienst is groot. Niks aan te doen zeker
  • hoe bevorderen we de uitwisseling van customer intelligence in ons bedrijf
  • zijn al onze problemen opgelost als we CRM introduceren

 

 

Data Management:

  • waarom zouden we data van alle verkoopgerelateerde afdelingen centraliseren
  • data is het domein van IT, toch. En die hebben wel andere prioriteiten
  • hoe overtuigen we het directie comité van het belang van data management
  • hoe implementeren of optimaliseren we:
    • een datawarehouse
    • data mining tools
    • data management tools
    • predictive modeling