3Dm formuleert cijfermatig onderbouwde antwoorden. Op de veelgestelde vragen die we dagelijks te horen krijgen:
Marketing:
- wat zijn de ingrediënten van een evenwichtige marketingstrategie
- wie is onze kerndoelgroep en waarom
- hoe meten we het rendement van onze marketing-inspanningen
- hoe verbeteren we onze return on marketing investment
- wat is sales driven marketing automation en hoe begin je daaraan
- hoe implementeren we -of verbeteren we- het gebruik van:
- CRM
- e-mail tools
- campaign management tools
- web-analytics
- social media monitoring
- content strategy in de verschillende stadia van de customer journey
- automated upsell- en cross-sell campaigns
Sales:
- wat doen onze verkopers eigenlijk, leggen ze wel genoeg klantenbezoeken af
- klopt het dat we ons omzetplafond bereikt hebben en hoe bereken je dat
- kunnen we écht niet meer groeien zonder uitbreiding van het verkoopteam
- hoe bouw ik een verkoopstrategie die werkt
- hoe breng ik meer structuur in m’n verkooporganisatie
- hoe krijgen we onze nieuwe salesmanager zo snel mogelijk operationeel
- heeft mijn winkel nog toekomst gezien de enorme concurrentie van grote ketens
- hoe ontwikkel ik nieuwe verkoopkanalen en wat kan e-commerce voor mij betekenen
- klopt het dat we alleen nog maar kunnen verkopen als we de laagste prijzen bieden
- hoe kunnen we het potentieel bij onze bestaande klanten beter benutten
- motiveer je een salesteam alleen met (meer) commissie
- Is onze organisatie niet te klein om CRM te introduceren
Finance:
- wat zijn de KPI’s om het aantal dagen klantenkrediet terug te dingen
- wat is de impact van laattijdige of wanbetalers op onze cashflow en marge
- hoe verbeteren we de procedures voor invordering van onze openstaande facturen
- kunnen we alleen nog zakendoen als we goedkoper zijn dan de concurrent
- moeten we onze verkopers betrekken bij de invordering van openstaande facturen
- durft het salesteam onze betalingscondities wel voldoende in de verf zetten
Customer interaction:
- simpel: wie telefoon opneemt, lost de klacht op. Waarom zouden we dat veranderen
- haken klanten sneller af nadat ze een klacht geformuleerd hebben, of net niet
- hoe brengen we structuur in onze klachtenbehandeling
- hoe overtuigen we onze organisatie van het belang van klantinteractie
- kunnen we adhv klantinteractie de werkdruk op onze organisatie verminderen
- wat kan klantinteractie bijbrengen aan de andere afdelingen binnen onze organisatie
- hoe buigen we klachten om in tevreden klanten en meerverkoop
- hoe beginnen we aan pro-actieve dialoog met klanten en prospecten
- kan je meten wat het effect is van klantinteractie op de customer life cycle
Organisatieprocessen:
- hoe vermijden we dat elke afdeling een eilandje vormt binnen onze organisatie
- hoe vergroten we de synergie tussen marketing en sales
- Kunnen we de expertise van de financiële afdeling
- een klantgeorienteerde organisatie worden, hoe doe je dat
- het personeelsverloop op onze klantendienst is groot. Niks aan te doen zeker
- hoe bevorderen we de uitwisseling van customer intelligence in ons bedrijf
- zijn al onze problemen opgelost als we CRM introduceren
Data Management:
- waarom zouden we data van alle verkoopgerelateerde afdelingen centraliseren
- data is het domein van IT, toch. En die hebben wel andere prioriteiten
- hoe overtuigen we het directie comité van het belang van data management
- hoe implementeren of optimaliseren we:
- een datawarehouse
- data mining tools
- data management tools
- predictive modeling